Wed09172014

Last updateTue, 16 Sep 2014 9am

Back You are here: Home ARTICLES POINT OF VIEW Other Απόστολος Σίγουρας*: Περιμένουμε το κράτος να ανταποκριθεί άμεσα στην πρωτοβουλία της ΝΑΥΣΟΛΠ

Απόστολος Σίγουρας*: Περιμένουμε το κράτος να ανταποκριθεί άμεσα στην πρωτοβουλία της ΝΑΥΣΟΛΠ

sigouras

Μία ιδιαίτερα κατατοπιστική συνέντευξη παραχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε κ. Απόστολος Σίγουρας στο www.nafsgreen.gr. Ο κ. Σίγουρας μιλάει για τις νέες πρωτοβουλίες που έχουν ήδη ξεκινήσει με σκοπό την επανεκκίνηση της ΝΕΖ και την δημιουργία θέσεων εργασίας, αλλά και την θέση της Ε.Ε.Ε. και των φορέων του ΥΕΝ. Διαβάστε περισσότερα στην συνέντευξη που ακολουθεί.

Ν. Εδώ και λίγους μήνες έχει ξεκινήσει μία κοινή προσπάθεια Νηογνωμόνων, Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Πανεπιστημίων, Φορέων Λιμένων, Ενώσεων και Επιμελητηρίων σχετικά με τη δημιουργία Κέντρου Μετασκευών πλοίων σε καύσιμο LNG, εγκατάστασης Συστημάτων Scrubber και Ballast Water Treatment στον Πειραιά. Η πρωτοβουλία ανήκει στη ΝΑΥΣΟΛΠ. Πείτε μας περισσότερα για αυτή σας την πρωτοβουλία και με τι ακριβώς ασχολείται σήμερα η ΝΑΥΣΟΛΠ.


 Α.Σ. Η πρωτοβουλία ξεκίνησε ως κίνηση τοπικής αλλά και εθνικής στρατηγικής από μία απλή ιδέα: αφού είμαστε εκ των πραγμάτων ακριβοί και φθηνοί δύσκολα θα ξαναγίνουμε, έχουμε υψηλή ποιότητα, σωρευμένη εμπειρία, καλές υποδομές και καλούς χρόνους παράδοσης, γιατί να μην ασχοληθούμε με ένα αντικείμενο που απαιτεί τα παραπάνω και ο πελάτης θα είναι διατεθειμένος να πληρώνει το επιπλέον κόστος λόγω της προστιθέμενης αξίας που θα λαμβάνει. Στα πλαίσια αυτά και βλέποντας τα σημάδια των καιρών αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μία Ομάδα Εργασίας που θα ασχολείται με το θέμα της δημιουργίας Κέντρου Μετασκευής πλοίων σε καύσιμο LNG, εγκατάστασης Συστημάτων Scrubber και Ballast Water Treatment, μίας και τα αντικείμενα αυτά θα απασχολήσουν έντονα τη Παγκόσμια Ναυτιλιακή Κοινότητα τα επόμενα 3-5 χρόνια. Η ιδέα έτυχε υψηλής εκτίμησης από σχεδόν όλους τους εμπλεκόμενους με το αντικείμενο, με αποτέλεσμα να έχουμε ήδη 55 στελέχη από άνω από 30 φορείς και εταιρίες, καλύπτοντας μεγάλο ποσοστό των εμπλεκομένων σε επίπεδο Χώρας. Εχουμε ήδη δημιουργήσει τέσσερις Υπο-Ομάδες Εργασίας, η πρώτη εκ των οποίων ασχολείται με τα Πρότυπα και τους Κανονισμούς, η δεύτερη με τις δυνατότητες Χρηματοδότησης, η τρίτη με το Marketing και την Προώθηση και η τέταρτη με τη δημιουργία της Συστάδας όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες των άλλων υπο-ομάδων. Ήδη έχουμε συγκεκριμένα και σημαντικά αποτελέσματα, καθώς έχει δημιουργηθεί μία εκτενής βιβλιοθήκη Κανονισμών που ενημερώνεται συνεχώς, έχουμε βρει πιθανούς τρόπους χρηματοδότησης από Ευρωπαϊκή Ένωση και από άλλα Funds και έχουμε προχωρήσει σε μία εκτενή καταγραφή των σχετικών εταιρειών στην Ελλάδα. Υπόψιν ότι όλα τα ανωτέρω γίνονται σε εθελοντική βάση. Ως πρώτη κίνηση εξωστρέφειας, σύντομα θα δημιουργηθεί ένα εγχειρίδιο (booklet) των εταιρειών που ασχολούνται στην Ελλάδα με θέματα Μετασκευών πλοίων σε καύσιμο LNG, εγκατάστασης Συστημάτων Scrubber και  Ballast Water Treatment, το οποίο θα μοιράζεται στα Ποσειδώνια 2014 σε πιθανούς μελλοντικούς πελάτες. Εάν τα οικονομικά το επιτρέψουν, τα ανωτέρω στοιχεία θα μπούν σε σχετική ιστοσελίδα και θα συνταχθεί και το πρώτο Master Plan της όλης προσπάθειας.
Ως προς το ερώτημά σας σχετικά με το τι ασχολείται σήμερα η ΝΑΥΣΟΛΠ, να υπενθυμίσω ότι ο αρχικός βασικός στόχος λειτουργίας της ήταν να αναλάβει εξ ολοκλήρου τη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευατικής Ζώνης Περάματος. Κατόπιν των εξελίξεων που ακολούθησαν εντός ολίγων ημερών από τη δημιουργία της (Θέματα Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, Ελληνική Κρίση, μεταφορά περιουσιακών στοιχείων στο ΤΑΙΠΕΔ, κτλ.), ο αρχικός στόχος «πάγωσε» και η εταιρεία επικεντρώθηκε σε άλλους σκοπούς που αναφέρονται στο αρχικό Καταστατικό της, όπως η προώθηση των ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών, κτλ. Στα πλαίσια αυτά υλοποιείται και η προηγουμένως  περιγραφόμενη πρωτοβουλία.


Ν. Ποιά μηνύματα λαμβάνετε από την  Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών για το όλο εγχείρημα;  Επίσης, έχετε λόγους να πιστεύετε ότι το θέμα συμμετοχής του Υπουργείου θα λήξει θετικά και σύντομα;

Α.Σ. Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών έχει ενημερωθεί εγκαίρως και έχει ζητηθεί να εκπροσωπείται, δυστυχώς μέχρι στιγμής χωρίς αποτέλεσμα. Αντίθετα, η ΕΕΝΜΑ (Ένωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων) και ο ΣΕΕΝ (Συνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας) έχουν εκδηλώσει έντονο ενδιαφέρον και συμμετέχουν ενεργά και ανελλειπώς στις συναντήσεις μας και στις Υπο-Ομάδες Εργασίας. Το Υπουργείο δυστυχώς και αυτό μέχρι σήμερα δεν μας έχει στείλει εκπρόσωπο, παρά το ότι έχει επισημανθεί ότι το εγχείρημα είναι Εθνικό και όχι τοπικού χαρακτήρα και το ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση θελει να βλέπει “Member State” στις διαβουλεύσεις με αυτήν, όπως άλλωστε κάνουν και τα υπόλοιπα Κράτη – Μέλη. Προφορικά από το Υπουργείο έχουν δεσμευθεί ότι θα στείλουν εκπρόσωπο, αλλά γραπτά ή επί της ουσίας δυστυχώς για την ώρα δεν έχει γίνει κάτι. Και είναι κρίμα, γιατί χάνεται πολύτιμος χρόνος, για άλλη μία φορά.

Ν: Η εφοπλιστική κοινότητα είναι πρόθυμη να επενδύσει σε τεχνολογία LNG αλλά προβληματίζεται από το αγκάθι του bunkering. Ποιά είναι η θέση σας επάνω σε αυτό το ζήτημα;
Α.Σ. Το θέμα θυμίζει την ιστορία αυγού-κότας. Ο ένας περιμένει τον άλλο να κάνει τις πρώτες κινήσεις. Είναι πάντως δεδομένο ότι τα συμβατικά καύσιμα αργά ή γρήγορα σταδιακά θα αντικατασταθούν από καθαρότερα και φθηνότερα, απλά ακόμη σε παγκόσμιο επίπεδο δεν είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πότε οι αντίστοιχες επενδύσεις θα είναι οικονομικά συμφέρουσες. Προφανώς τα συμφέροντα είναι μεγάλα και δεν περιορίζονται στις θάλασσές μας.

Ν. Θα θέλατε να σχολιάσετε τη δήλωση του Υπουργού Ναυτιλίας κ. Βαρβιτσιώτη σύμφωνα με την οποία το 2014 θα υπάρξει οπωσδήποτε ένα πλοίο LNG στην Ελλάδα;

Α.Σ. Πιστεύω ότι κάτι τέτοιο θα ήταν στη σωστή κατεύθυνση. Έτσι και αλλιώς από το 2020 και μετά και εφόσον ισχύσουν οι υπάρχοντες από ΙΜΟ μελλοντικοί περιορισμοί, θα είμαστε υποχρεωμένοι σε όλη τη Μεσόγειο να «καίμε» καθαρότερα καύσιμα, με βασικό υποψήφιο το LNG. Οπως είπαμε και προηγουμένως, το θέμα άπτεται διαφόρων περιορισμών και επιμέρους projects που πρέπει να γίνουν, όπως το bunkering, το retrofitting, κτλ. Από όσο γνωρίζω η ΕΕΝΜΑ (Ενωση Εφοπλιστών Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων) είναι πολύ θετική στην χρήση του LNG από τους εφοπλιστές της, αρκεί να υπάρξει και η κατάλληλη αρωγή από πλευράς Κράτους, η οποία σημειωτέον δεν είναι δύσκολο να υπάρξει, αρκεί το Κράτος να κάνει με τη σειρά του τις απαραίτητες ενέργειες σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης.

*Διευθύνων Σύμβουλος ΝΑΥΣΟΛΠ Α.Ε